diumenge, 23 de desembre de 2007

Nadala





Puc batejar cada
un d’aquest estels

màgics

amb els vostres noms.


I així perfilar

una constel•lació

de components únics:

éssers de cors grans,

mirades clares,

paraules dolces.


Bressol d’un sentiment

que acotxeu

i amanyagueu

amb els colors

que s’emmirallen

dels vostres esguards.

_____________________
Estels més rellevants en aquesta constel.lació (en ordre alfabètic)
Alepsi Elur Musa Zel
Annatarambana Gatot Ònix ...
Arare Gemminola Pd40
Avi Hypatia Pentesilea
Bitxo IruNa Tals
Bruixoleta Iruna del camins Uribetty
Carme Fortià Joana Veí de dalt
Carme Rosanas Monalitza Williams

17 comentaris:

barbollaire ha dit...

Un núvol blanc
Lluís Llach

Senzillament se’n va la vida, i arriba
com un cabdell que el vent desfila, i fina.
Som actors a voltes,
espectadors a voltes,
senzillament i com si res, la vida ens dóna i pren paper.

Serenament quan ve l’onada, acaba,
i potser, en el deixar-se vèncer, comença.
La platja enamorada
no sap l’espera llarga
i obre els braços no fos cas, l’onada avui volgués queda’s.

Així només, em deixo que tu em deixis;
només així, et deixo que ara em deixis.
Jo tinc, per a tu, un niu en el meu arbre
i un núvol blanc, penjat d’alguna branca.
Molt blanca...

Sovint és quan el sol declina que el mires.
Ell, pesarós, sap que, si minva, l’estimes.
Arribem tard a voltes
sense saber que a voltes
el fràgil art d’un gest senzill, podria dir-te que...

Només així, em deixo que tu em deixis;
així només, et deixo que ara em deixis.
Jo tinc, per a tu, un niu en el meu arbre
i un núvol blanc, penjat d’alguna branca.
Molt blanc...

_______________________
que la Felicitat us acaroni força vegades aquest dies.

Abraçades i petons dolços per tots
;¬)***

Joana ha dit...

Una cançó preciosa! Uns versos sincers... i tu també ets un estel en aquesta constel.lació!
Bones Festes, poeta! ;)

iruna ha dit...

barbollaire...

per un moment he pensat: a mi que no em batege ningú!
(la iruna impulsiva que tantes vegades se precipita...)
ara veig que és a les estrelles a qui vols batejar...
i com ho faràs per a arribar-hi? amb una escala molt llarga molt llarga...?
diuen que les estrelles que ara veiem, van morir fa molts d'anys...
potser quan tu hi arribaràs, ja hauran tornat a néixer. vés a saber...
misteris de l'univers, poeta-astrònom

una abraçada, carinyet

Gatot ha dit...

massa sovint oblidem
que tot l'any és nadal.

que cada dia té el seu núvol,
i cada nit el seu estel.

gràcies per veure el meu estel
que potser és un estel fugisser.

na mica de dolç, na mica de picant,
na mica d'agre, na mica d'àcid.

petons i llepades gateres!

Tals ha dit...

Moltes gràcies Barbollaire! Sé que no acostumo a deixar comentaris per aquí, més que res per por a repetir-te sempre com són de bells els teus poemes i ,a més, com són de maques les fotos (que em sembla que també les fas tu). Ets tot un artista , és un plaer poder-te llegir cada dia ^^ Un beset dolç!

zel ha dit...

al cel que compartim
que no és pas l'única cosa
hi ha un estel sempre lluent
el cor ple
el desig gran
la bondat infinita
l'amor inacabable
estel no gens manyac
valent i entossudit
en no deixar-nos a les fosques
no gens fugaç
perdurable


T'estimem, barbollaire, t'ho guanyes a pols cada dia.
El millor per tu, petons.

elur ha dit...

Poeta... estimadíssim Poeta... tu ets un sol, com aquells de l'anunci (el d'ocaso, ja em sap greu fer publicitat)... d'aquells que sents aprop i que no cremen, que donen escalfor i comforta abraçar, que fan companyia...
Em diràs incondicional, però no, és que t'admiro i t'estimo.
Espero que l'abraçada que et faig t'arribi tan plena d'amor com te l'envio, i no perquè sigui nadal, se me'n refot el dia que és... sinó perquè te la mereixes.
Petons dolços... tants com estrelles hi ha al cel, tants com somriures et mereixes.
neus.

Arare ha dit...

Moltes gràcies, Corto Maltés. No havia vingut des d'abans d'ahir, ja saps que de vegades faig com els ulls del Guadiana, jo. I ara, llegint aquest poema i sentint aquesta música, que per mi és molt entranyable - algun dia t'explicaré per què- m'he emocionat.

Bon Nadal, company, desitjo que siguis feliç, per Nadal i sempre.

barbollaire ha dit...

Joana Bones Festes!
Petonets dolços ;¬)*******

iruna carinyet... malgrat “lo bruto” que sóc, prou que saps que no obligaria mai a res.
Espero trobar-les vives aquestes estrelles...
Un cabasseet de petons dolços ;¬)**


Gatot potser la gràcia seria no oblidar-nos que podem fer que cada dia, cada nit, sigui màgica i única, com si fos Nadal. Plena de la tendresa que tots necessitem, i que tu saps regalar a mans plenes.
La teva presència, el teu pas, mai, mai, pot ser fugisser. El teu deixant és llarg, reposat i lluminós.. (anava a dir cua, però no voldria exagerar ;¬P)

Gràcies company per anar passant.
Petonets i abraçades dolces i guarnides per la teva tendresa ;¬)**

Tals Moltíssimes gràcies per les teves paraules. M’afalaguen. Jo també sóc lector, silenciós de ca teva...
Les fotos, d’un temps ençà, totes son meves.
Gràcies per les teves visites.
Un petonet dolç ;¬)********

zelles teves paraules, dolces, tendres, plenes de colors nítids, m’omplen d’una escalfor als dins necessària i bella.
Moltíssimes gràcies a tu, Roser, per pensar totes aquestes coses de mi.

Un petonet dolç, dolç. ;¬)**

elur i jo ara que et dic, follet? Ets sempre tant dolça...
Neus... t’estimo... omple’t de tots els somriures i colors que et regalen els teus boscos i muntanyes...
Somriu i somnia...
T’estimo.
Cabasset de petons dolços ;¬)**************

Arare Guadiana tu, que ets una altre de les “meves” incondicionals...
Has pensat que l’any vinent estaràs explicant les tradicions i la màgia d’aquests dies al “teu” petit? ;¬)***
Tota la felicitat i somriures per tu i el que t’estimes, nina.

Un cabasset de petons dolços ;¬)*************

bitxo ha dit...

Moltes gràcies, maco. És un detall preciós :) Bon Nadal!

labruixoleta ha dit...

Hola Barbollaire, diria que: un estel màgic, ésser de cor gran, únic, de paraules clares ((deixa'm canviar algo)) i mirades dolces...ets tu!. Et desitjo un boníssim any nou! Una abraçada :-))

barbollaire ha dit...

bitxo les gràcies a tu per venir. Un petonet ben dolç.
Bon Nadal ;¬)*****

bruixoleta quina il.lusió trobar-te a casa. Crec que és el primer cop, no? Doncs benvinguda i disposa del que hi ha...
Fixa't que jo et feia (relativament) lluny... ;¬)

Gràcies per les teves paraules i el concepte que tens de mi (no estaràs influenciada per algú, oi? X¬DDD)

Un petonet dolç i una abraçada

hypatia ha dit...

és preciós, barbollaire... com jugues amb els espais i les paraules per a trenar la melodia d'un batec tan dolç...

per a tu, el ptonet més suau viatjant sobre un ptit nígul de sucre

**!

Pd40 ha dit...

Gràcies un cop més, Barbo!
I com no, molt bones festes i un feliç 2008 :)

Carme ha dit...

Sentir que formem part
de l'immens univers,
o bé d'un univers petit i particular... tot m'agrada.
M'agrada que bategis estels.
i que no s'acabin mai
totes les paraules dolces
d'aquesta colla de blocaires
amb el cap ple d'estels.
Petonets.

barbollaire ha dit...

hypatia gràcies nina. Un petonet dolç. ;¬)***

pd40 company! La teva presència em dibuixa un somriure de felicitat. Gràcies per venir!
Una abraçada

carme Gràcies per les teves paraules.
Un petonet dolç ;¬)********

MoNaLiTzA ha dit...

He estat segrestada entre cassoles i fogons fins avui, però com que ja he pagat el rescat m'han deixat sortir de la cuina i venir a casa teua a llegir aquests regals tant especials que ens ofereixes.

Moltes gràcies, barbolladormoradordeterresvallesanesfilldelbarrideles"tresines"! ;)

Una pregunta...: com va allò que tenim a mitges o a quartons? t'has decidit ja?

Altres llocs...

Fotoblogs

Llocs passats

Seguidors (gràcies!!)

Miquel Àngel
© Miquel Àngel Vich de totes les fotografies i escrits, excepte on s'indica un altre cosa.
Es permet la citació i els extractes d'aquest bloc si se'n fa constar la procedència. Per a qualsevol altre ús, caldrà l'autorització escrita.
Ah!I si et veus en alguna foto, i no vols sortir, m'ho dius i la retiro. Gràcies!
Creative Commons License Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons. ecoestadistica.com Page copy protected against web site content infringement by Copyscape